Porady dla firm

Jak zorganizować relokację firmy?

Dosyć często mówi się i organizuje przeprowadzki osób prywatnych, które jest dosyć łatwo zorganizować, ponieważ każdy z nas kiedyś gdzieś sięprzeprowadzał, o tym się często rozmawia, wymieniając doświadczeniami coraz częściej w internecie (na przykład tutaj: link). Jednak w momencie, kiedy nasza firma zmienia swoje miejsce, sprawa wygląda trochę bardziej skomplikowanie, dlatego warto się do niej odpowiednio przygotować.

Jeżeli w naszej firmie posiadamy dokumentację, która nie powinna trafić niepowołane miejsce, chociaż ze względu na posiadanie danych personalnych pracowników lub klientów, powinniśmy odpowiednio zadbać o te tajemnice firmy. Jeżeli przeprowadzce pomagają nam osoby trzecie, mamy prawo, poprosić je o podpisanie specjalnej klauzuli, o odpowiedzialności karnej, w sytuacji, jeżeli jakieś dane, które należą do firmy, wyjdą poza nią. Zazwyczaj firmy zajmujące się przeprowadzkami są na to przygotowane, nie mając z tym problemu podpisują wybraną klauzulę o utrzymaniu w tajemnicy wszelkiej wiedzy, jaką mogą posiąść podczas wykonywania zlecenia.

Jeżeli nasze biuro posiada wiele cennych, drogich sprzętów, warto również jest wykupić ubezpieczenie, nie jest ono drogie, jednak w momencie kiedy któryś z drogich sprzętów ulegnie zniszczeniu lub uszkodzeniu, nasze straty zostaną pokryte przez firmę ubezpieczeniową.

Wiele firm, zajmujących się przeprowadzkami na stałe, mają takie umowy zawarte z ubezpieczycielami, jednak o to należy zapytać się zanim zdecydujemy się na wybraną firmę. Pakując dokumentację firmy, należy dokładnie ją segregować, ponieważ doskonała organizacja pakowania, zaoszczędzi nam czas przy rozpakowywaniu, dzięki czemu szybciej rozpoczniemy działalność na nowym miejscu pracy.

Zabezpieczajmy dokumenty przed wygnieceniem, tak jak i sprzęty technologiczne, przed uszkodzeniem trakcie transportu, pakując je w folię bąbelkową i kartony, tak aby nie przemieszczały się i nie uległy zniszczeniu. Pakując dokumentacją do przeprowadzki, podzielmy ją na to co będzie nam potrzebne zaraz po przeprowadzce, czyli najnowsze dokumenty, oraz te najstarsze, które nie będą wymagały natychmiastowego rozpakowania, ponieważ są już częścią archiwum. Układajmy w samochodzie transportującym, najpierw najnowsze dokumenty i sprzęty biurowe, dzięki czemu po wyniesieniu ich na nowym miejscu pracy, będziemy mieli do nich doskonały dostęp, bez konieczności szukania i przestawiania pozostałych przedmiotów.

Dodaj komentarz